Newsweek marca el camí?

El setmanari Newsweek pot ser un referent per al futur de les publicacions en paper, com a mínim, en el terreny de les revistes. El dia 31 sortirà a la venda el darrer exemplar amb un titular que ja és molt eloqüent de cap on pensen que anirà el futur els editors de Newsweek. L’últim número imprès porta per títol #LastPrintIssue.

Newsweek-Final-Cover

Crec que abunden els apocalíptics en aquest terreny. Molts asseguren que veurem diaris i revistes impreses pocs anys més. Segurament, com en tot, hi haurà una transició que serà més o menys llarga en funció del temps que es trigui a trobar un model de negoci estable i rentable a la publicitat on-line. Avui per avui, tothom aconsella però ningú pren la iniciativa. Hem vist editors de primera línia fent profètiques sentències, però de moment veig que continuen sortint diàriament.

Destaquem aquí l’aposta de Newsweek perquè és valenta. Les noves generacions de lectors llegeixen poc en paper, segons assenyalen totes les estadístiques, però també és cert que un important gruix de la població encara té com a referència el quiosc, sobretot els caps de setmana. I és aquí, en el quioscos, on caldria prendre mesures importants. Cada dia en tanquen un. Els pocs que queden hauran de fer una reorganització de primer ordre per subsistir.

Anuncis