Cuidar la dieta informativa

Un dia d’aquesta setmana vaig estar amb un grup de joves de Batxillerat i em van preguntar com s’havien d’informar i on. La pregunta em va despertar sentiments contradictoris, però calia arriscar-se. Només vaig donar un suggeriment: Que fessin un consum racional dels mitjans de comunicació, però sobretot de les xarxes socials. Els ho vaig exemplificar amb la dieta alimentària, la que recomanen els especialistes en nutrició, sense detalls. Hi he reflexionat un xic i us faig una proposta, que evidentment podeu considerar una boutade, com en diuen en francès.

Situats en un temps en què l’excés d’informació ens pot tornar “obesos informacionals”, proposem el què pot ser una dieta més o menys equilibrada, sempre en funció de la composició de cada persona. La proposta és per a tota una jornada i per a un ciutadà ‘saludable’:

  1. Ús freqüent: 1 o 2 diaris (un si pot ser internacional); 2 hores de ràdio; 1 o 2 informatius de televisió.

  2. Ús moderat: Twitter (5 connexions màxim. No més de mitja hora/dia). Tertúlies radiofòniques o televisives (màxim mitja hora/dia). Visiteu webs informatives (diaris, confidencials, televisions o ràdios..) no  més de 5 vegades/dia. 

  3. Ús esporàdic: Diaris sensacionalistes amb forta barreja d’opinió i informació. Facebook (2 connexions diàries. No més de mitja hora diària).

  4. Ús restringit: Programes d’infotamient a la televisió (que barregen informació i entreteniment).

 Aquesta dieta pot ser modificada convenientment. Ara bé, si la seguiu us permetrà mantenir la salut, sobretot la mental, a ratlla. Qualsevol alteració que en feu haureu de tenir en compte els greixos, sobretot d’aquells mitjans de comunicació que hom considera més difícils de pair. Consumir aliments de quilòmetre 0 o proximitat us farà mantenir més sans. L’exercici diari, per descomptat, és bo. En aquest cas, un bon exercici és fer una mirada a què diuen més enllà de les estrictes fronteres de l’Estat. Ja sé que és una contradicció, perquè em dit que era recomanable el consum d’aliments de proximitat, però considereu que barrejar dietes informatives us ajudarà a prendre perspectiva i eliminar colesterol i mantenir el cor a ratlla.

Anuncis