Orient es posiciona mediàticament al món

Mentre a Occident els mitjans de comunicació passen per un mal moment econòmic, amb acomiadaments i grans problemes per mantenir estructura i generar ingressos, als països emergents no paren de créixer. Fa uns mesos coneixíem que l’agència de notícies oficial xinesa Xinhua obria delegació al bell mig de Nova York. Avui Xinhua ja té més de cent oficines arreu del món i prop de deu mil treballadors. Semblantment, cal destacar l’embranzida de la televisió Al Jazeera en anglès i el desplegament de corresponsalies de la cadena a tot Occident. Els darrers anys, la televisió de Qatar ha cobert gran part del planeta i ha ofert una nova mirada dels conflictes del Pròxim Orient.

Hispan tv

Altres exemples a tenir en compte són tots els canals de televisió que emeten en castellà com Hispan TV. Aquest és un canal iranià que segons la seva fundació pretén “treballar sota el ferri compromís com a mitjà de comunicació per fomentar l’acostament entre els pobles d’Iran, d’Hispanoamerica i els de Pròxim Orient. Considerant, a més, la necessitat de crear una major proximitat entre tots els pobles d’Amèrica Llatina”. Els mitjans de comunicació dels països que s’han denominat emergents s’escampen arreu. Aquest és un indici de que social, política i econòmicament Occident inicia una decadència? El temps ho dirà. El que sí és cert és que al segle XXI un bon posicionament mediàtic dóna molts avantatges. I no només els occidentals ho han vist. El món canvia de mans?

Anuncis